Friday, September 7, 2012

[ Letak Jawatan? ]

::




Tengok entry punya tajuk pun dah macam kontroversi sikit kan. Takkan aku nk letak jawatan lagi sekali ni, keja baru sebulan dan nak brenti? Aii cepat sangat melompat-lompat kerja ni..Sebenarnya arini memang aku ada niat nak berenti keja..!
Sebab apa plak?
Ye la sepatunya, tarikh ari ni 7 September aku akan dapat gaji pertama aku. Senang la nk aku nk bayar hutang-hutang yang tertunggak tu. Lagipun gaji kali ni memang lambat skit la sbb peralihan kerja baru tu. Tapi aku check gaji dari pagi tadi tak masuk-masuk lagi. Ini gaji pertama kot, sah-sah la excited.
Sampai opis, aku email pada HR pasal gaji. Tapi tak reply2 lagi smpai petang ni, hangin gak la. Khabar hangin nya plk kata malam kang baru dia masukkan.. Adoi malam plk, kang malam kang kata esok pagi, esok pagi kata lusa...First impression pon dah failed ni, macam mana..? nak tunggu lagi? letak jawatan jugak la aku jap lagi ni. Hihihi.
Macam Personaliti TV3, Nurul Syuhada Nurul Ain Mohd Zin kita tu. Katanya dah letak jawatan. Uih.. anak emas Media Prima kot. Takkan kompeni tu biar je dia brenti? Mengikutnya, dia memang berenti berkuatkuasa hari ini.

~pinjam mic flag aku utk pose manja haha
Ramai yang berpendapat perletakan jawatan ini berpunca daripada perubahan imejnya yang sudah berhijab dan keduanya isu mengenai ulasannya dengan menyebut bandar Bintulu DAIF secara tidak sengaja yang mengundang kritikan pelbagai pihak menyebabkan dia berenti..
Sebaliknya Nurul Syuhada cakap keputusan itu dibuat kerana dia ingin memberi tumpuan kepada perkara lain serta berhasrat dan menyambung pelajarannya pada peringkat sarjana dalam bidang Psikologi atau Tamadun Islam. 
Keputusan yang dibuatnya itu sudah lama dipertimbangkan dan langsung tidak ada kena-mengena dengan isu kontroversi yang membabitkan dirinya. Kata Nurul Syuhada lagi, keputusan meletak jawatan ini juga kerana mahu memberi lebih tumpuan kepada keluarga.
So pasni Nurul akan melepaskan tugasnya sebagai pengacara Majalah Tiga dan hanya akan berkhidmat secara sambilan untuk program Malaysia Hari Ini (MHI). Tapi orang macam dia ni, nak mintak keja kat TV3 balik boleh je ni. Anytime..!
Aku ni kiranya memang berkawan baik jugak la dgn Nurul Syuhada ni. Kalu jumpa kat opis tu kira ada gak ceritanya, sbb dia ni memang banyak cerita dan suka senyum dan baik orangnya, mula baik dengan dia masa assignment Pelancaran Trans Studio Bandung, di Indonesia.


~aksi bosan tunggu masa nk balik


~nurul tolong jadi kamerawomen utk Standupper aku.
~geng baru dari Trans TV indonesia- RANGGA ILHAM n DEDY



::

p/s:: Cinta ku tak tertinggal di Jakarta, tapi di GAZA..

2 comments:

  1. kau nk keje mana lak hilmi? tp klu aku bengang gak bila gaji masuk lambat dari yg dijanjikan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh tak de la nk letak jawatan, saja je nak kaitkan dgn citer si Nurul Syuhada tu hihi..tp next time kalu lambat lagi..kena jaga-jaga la..cabut haha

      Delete

[ PROTON X50 OGOS 2020? : Jual pada Januari 2020 please.. ]

:: Ok kita str8 to the point jah. Aku terpanggil untuk menulis semula blog bagi entri berkisar pada bakal SUV terbaru keluaran ...