Tuesday, August 7, 2012

[ TONG GAS ]

:: 


masuk hari ini adalah hari ke 4 aku keja kat ABN ni..

so far keja aku, sampai opis-masuk opis-dok kat meja ni- bukak laptop-senyum-say good morning kat beberapa kerat staff dia- sign in FB hilmihajiali,email ME, twitter @me8311, - pasang headphone, dgr iTunes.




Kekadang best jugak la sbb drp previous job aku, aku kena buat macam-macam dan tersangat la bnyak keja sampai takde masa langsung nk tgk fb n sbgnya macam ari ni.

so aku rasa aku patut bersyukur la kan..nak sangat lari dari banyak keja tu..la ni tuhan dah bagi pun..haa hambekk. 

TQ !

Tapi kekadang rasa tersangat la bosannya.. ye la ari2 nk mengadap semua laman sosial tu muak gak la..sampai kawan aku si azizul sorang ni boleh jadi risau..
risau?? dah kenapa na risau plak..pelik gak aku dgrnya..
dia kata risau sbb xde keja..aku cakap apa nak risau..enjoy la..enjoy the moment sementara takde keja ni, kang esok2 ada banyak keja baru ko nk tau..
time tu nak p kencing pon ko kena pikir dua tiga kali..selagi ko leh tahan. tahan je.. haha

So far ABN ni takde equipment menda lagi..tu sbb tak de keja dan tu sebab la yang bosan tu. katanya camera apa kebenda pon xdak lagi..tu sbb tak ambik cameraman lagi..
studio dia pon under construction lagi..tak sabar nak tengok studio dia..meletop tekk?? hihi 

emmm dan aku tentunya dah xsabar nk beraksi sebenarnya..nak melontarkan vocal untuk Voiceover mahupun membaca berita [ kalu berpeluang la kan  hahaha verangan x?? ] dan juga nak menunjukkan kehebatan menaip story~org kata aku hebat..orang la kata hahaha.

Bukan nak cakap camera, lighthing ke apa ke..komputer kat meja aku ni pun takde lagi k...so aku pun takde la lagi step2 nak menghias meja dengan barang2 deco yang aku dah siap2 pikir..mahupun langsir dan lampu kelip2 kat meja aku ni -dah kenapa nk langsir n lampu kelip2?? ~mood raya katanya hahaha 

Dan sekarang ni aku kini berada di level 1 daripada 4 level semuanya..jenuh la naik tangga bg sapa2 yang keja tingkat 4 tu..lif disediakan utk CEO je..kerlas kan..

Dan mengikut sumber kalau dah siap studio nanti, semua geng2 news akan pindah kat bawah sebelah studio.. senang la nk berlari2 nak pas new script kat reader ke apa ke.. dan yang pasti bukan aku la kan yg kena lari2 tu sbb aku yang reader tu kan hahahahahahaha

Dalam sibuk buat2 'busy' ni..katanya aku kena buat skrip dalam bentuk features wrinting.. apakah? mana penah tulis benda2 macam tu semua sbb benda tu macam kena tulis panjang2 je.. Selalunya skrip tv ni pendek2 je.. tak payah nk panjang2.. 

Skrip tu katanya untuk portal news yang akan di launching kan pertengahan bulan 8 ni..sementara menunggu studio siap. so news akan beroperasi di portal dulu..

Apa2 pon konsepnya sekarang aku dan azizul ni ala2 'TONG GAS'.. yang tak perlu buat apa2 pun..datang opis dok la kat kerusi ni smpai waktu nak chow chin chowwwww...adoiii lama2 buasir aku ~pengsan


::

p/s: bersyukur dengan apa yang menjadi hak kamu



No comments:

Post a Comment

[ PROTON X50 OGOS 2020? : Jual pada Januari 2020 please.. ]

:: Ok kita str8 to the point jah. Aku terpanggil untuk menulis semula blog bagi entri berkisar pada bakal SUV terbaru keluaran ...