Wednesday, August 8, 2012

[ AKSI FILEM ]




.::REVIEW FILEM::.

Dalam seminggu ni aku berpeluang tengok dua movie, satu bayar sendiri satu lagi FREE.
Dan kedua-dua filem itu sangat la menarik dan aku amat berpuas ati.
Yang pasti bukanlah filem tempatan, tp Hollywood. Sedihkan :(

Tak kisahlahkan, mungkin sbb budget filem Malaysia belum sampai tahap Hollywood, 
tp aku rasa idea macam diaorang tu, kita dah kena ada, xleh la asyik nak buat filem cinta je..

Sebab kekadang cerita cinta korang tu buat orang kita hari ni berangan je, khayalan semua tu, halusinasi ! Buat org feeling2 dapat cinta macam tu.
Dalam filem boleh la..sbb tetiba ada insert lagu-lagu cinta merayu2 bagai buat kita feelling abis.. dan asyik ckp " Kalau la aku macam tu...''
mau kata KALAU, semua benda akan jadi jadi ''..KALAULAH..'' 

^-^

Alright,berbalik kepada movie yang aku nak citer tadi..
Filem yg aku tengok tu adalah TOTAL RECALL dan THE BOURNE LEGACY 2.

Dua-dua filem ini adalah filem aksi. Tembak menembak sure la ada kan. 
Satu lebih kepada dunia futuristik dan satu lagi pasal Sains Perubatan juga futuristik. 

Mula-mula memang susah nak paham la sbb tahap pengetahuan aku pun tak tinggi sangat kan.. 
Pastu diaorang pun guna istilah-istilah yang memang aku xpernah dgr kan.
Tapi actually bila dah tengok baru la faham, so kena datang tengok and enjoy je la

TOTAL RECALL




Filem TOTAL RECALL ni berkisar pada tahun 2084.
Aku suka filem ni aku suka sbb tak pernah plak aku terpikir nk tebuk teras bumi buat lif untuk pergi ke sebuah negara lain.

Lif ni dinamakan THE FALL..
Yang bestnya The Fall sampai je kat teras bumi akan ada pertukaran graviti..
so org dalam The Fall ni akan diterbalikkan sblm bergerak ke permukaan bumi yang lagi satu ni..
Perjalanan dia mengambil masa 17 minit je.. hebat dan kreatif kan idea diorang ni!!!

Ye la daripada nk naik kapal terbang yg nk kena check in check out bagai, 
The Fall kali ini menggunakan idea lalu ikut dalam tanah hihi.

Aku suka gile lakonan Kate Beckinsale (watak jahat) yang sangat lasak dan hebat watak dia, 
dan of course lakonan pelakon lelaki dia Colin Farrell pun sama hebat.

Dan paling suka scene aksi kereta terapung yang sangat futuristik akibat medan magnet dan sistem trafik yang berlapis-lapis.. idea idea idea. 
Kalau la keadaan macam filem ni wujud, aku rasa aku tak boleh hidup dengan aman kot, sbb aku ni GAYAT..!

Nak citer lebih-lebih kang entry jadi panjang.
So kalau nk tau jalan citer dia mcm mana, apa kata p tengok..xrugi pun.






Genre: Aksi Pengembaraan Fiksyen Sains

Tarikh Tayangan: 2 Ogos 2012

Pengedar: SONY PICTURES RELEASING INTERNATIONAL

Pengarah: Len Wiseman

Pelakon: Colin Farrell, Kate Beckinsale, Jessica Biel, Bill Nighy, Bryan Cranston





THE BOURNE LEGACY 2




Citer ni plak baru je ditayangkan arini kalau tak salah aku.
Aku berkesempatan tengok Pra Tonton dia malam tadi, bermaknanya aku dpt tgk awal skit la berbanding orang lain..
Tq to geng TV9, Aishah, Rudy, Nani and Kerol.

Mmm..memang mula2 tengok, aku tak faham dan agak boring la. Tak salah aku masuk lewat 5 minit.
Aku memang tak tau hujung pangkal citer ni n tak penah nak ambik tahu sebelum ni, so aku  takde gambaran.
terdetik gak rasa cam menyesal datang tengok.

Sehingga la aksi letupan pertama dalam filem tu baru buat aku jadi syiok..
Sound effect dia memang best gile and membuat aku terkejut la. ;p

Dan disebabkan aksi dia banyak mencemaskan, aku bertukar jadi mcm makcik-makcik tengok drama melayu..
Yang sibuk nak bagi komen, kenapa tak macam tu..jerit suruh lari..kenapa tak nyorok? patutnya begini la bukan behgitu? dan kenapa tak itu? kenapa tak ini dan sebagainya..hahahaha mak jemah sangat.

Salah satu plot cerita yang aku suka sangat adalah waktu semua pakar sains dalam filem ni sibuk bekerja..
Pastu salah seorang drp diaorang jadi psiko dan bunuh semua ahli sains yang dalam makmal tu termasuk diri sendiri kecuali heroin dia Lakonan Rachek Weisz sbg Dr Marta Shearling.
Dah kata heroin,memang tak mati la kan, kalau heroin mati apa cer..?
si MArta ni memang sangat la cantik..

sejak aksi letupan pertama tu, aksi-aksi selepas itu dalam filem ni berterusan menjadi lebih menarik dan buat aku teruja.

Kesimpulannya dua dua citer ni best dan aksi mereka real dan x wujud aksi tak lojik. So apa lagi p la tengok, still tak rugi




Genre: Filem Aksi 

Tarikh Tayangan: 8 Ogos 2012

Pengedar: UNIVERSAL PICTURES

Pengarah:  Tony Gilroy

Pelakon: Jeremy Renner, Rachek Weisz,  Edward Norton, Joan Allen dan Albert Finney







p/s: lebih senang buat filem futuristik sbb kita sendiri boleh tentukan apa yang kita nak.

::

No comments:

Post a Comment

[ PROTON X50 OGOS 2020? : Jual pada Januari 2020 please.. ]

:: Ok kita str8 to the point jah. Aku terpanggil untuk menulis semula blog bagi entri berkisar pada bakal SUV terbaru keluaran ...