Friday, August 24, 2012

[ malunya..! ]


::

Lupa plak nk cerita.. malam semalam selepas status aku kt FB tu, aku terus g Mc Donald area umah aku. Dah nama makanan segera kan, kompom la segera dapat makanannya berbanding restoran-restoran Tom Yam yang mana musim2 raya ni masih banyak yang tutup. 

Apa tak nya, salah satu kedai yang aku pi malam tadi, si waiter dia tu sblm ambik order makanan aku, siap tanya aku.. 
''Abang, takpe ke kalau order nak kena tunggu lama..?"
"Dah kenapa ? " tanya aku.
 "Sekarang ni waiting order dok ada 15 order tak masuk yang bungkus lagi tu.." 
Speaking LONDON uolss..Terdiam gak la aku dalam 10 saat, bukan sbb dia cakap LONDON, tp dok pikir nak tunggu ke tak. Nasi Goreng Tomyam makcik ni memang terbaek ni, aku plak memang dah lapar sangat, sanggup ke tunggu? kang tak pasai roboh plak bumbung kedai makcik ni kalau dah lambat sangat.

"Takpe la bang, makan tempat lain la.." sambil berlalu hampa..katakau..! 


Sampai Mcd, aku tgk ok la tak ramai..aku pon berbaris. Sblm ni dah makan dah McD ni masa bukak posa sblm blk kampung beraya aritu..Aku makan GCB..yang jarang dok ada kat Mcd tu..

Disebabkan aku ni cepat naik marah, aku memang bengang giler dengan pengambik order dia yang lembab disebabkan lemah lembut, sopan santunnye kalau mak mertua tengok memang nak buat menantu la, confirm! Cukup sifatnya kalau nk masuk meminang! huh. 

Pastu ditambah plak dengan sorang customer depan aku tu yang memang tak bleh blah. Aku ingat budak laki yang dok belakang dia tu customer lain, rupanya boyfriend dia. Bila awek ko tanya nak makan apa..ko dgn slamber jawab tak nak makan.. Dah tu? kenapa ko nk berbaris jugek?? Tak paham aku.

Awek tu plk memang tambah naik darah aku bila dia kena bayar RM15.45 terhegeh-hegeh dengan beg LV dia. Ntah yg fake punya ke ori tak tau la plak aku. Dalam beg LV dia tu ada wallet plak, sekeping-sekeping dia keluarkan duit kertas dia. Aku ingat dah settle dah, pastu nk bayar 45 sen plak, kena kluarkan beg duit lain plak. Ada beg syiling puleeek..

Terhegeh-hegeh dok godek beg LV dia cari beg syiling dia..Adoiii.. Perlu ke??

Disebabkan aku bengang, aku pun buat muka la kat awek tu, apa lagi. Tiba turn aku, aku dengan selambanye mengorder..
" Saya nak GCB Beef satu.."
Tetiba mamat Mcd tu dengan awek yg tgh tunggu order GCB dia kat sebelah aku tercengang-bangang tgk aku. Ada la dalam 5 seconds diaorang tercengang.

Laa tp dah kenapa? 
"Bang.. GCB tu 'Grilled Chicken Burger', so sah2 la takde kategori 'beef'..''  
"Oooooo kalu camtu bagi saya GCB ayam je la.."
Ayat tak nak kalah.
Konon-konon 'GCB beef' dah abis.. sambil belek-belek wallet sbb malu gile kot..
Tadi beriya buat muka bagai..sekali mintak GCB beef???!!!! Apakaaaaaah????
MALU GILE WEI.
Rasa macam nak balik je terus..! 

Lepas order sampai je..terus aku cari port tersorok yang dekat-dekat tempat basuh tangan tu..! Tapi tergelak jugak aku sorang-sorang, sambil makan GCB ayam aku hahahahahaha

 

Aku nak sangat makan GCB Beef sbb aritu makan GCB ayam tak sedap sangat.. haihh..!


p/s:: GCB tu = GEMOK, Chubby, Besar.. so tok sah la hangpa pi beli ;p



2 comments:

  1. this is FUNNNEH as HELL....aku leh imagine muka anuar zain kau yg malu tuu hahahaha

    ReplyDelete
  2. haha sebulan dua ni mmg aku xg la mcd tu..hihi

    ReplyDelete

[ PROTON X50 OGOS 2020? : Jual pada Januari 2020 please.. ]

:: Ok kita str8 to the point jah. Aku terpanggil untuk menulis semula blog bagi entri berkisar pada bakal SUV terbaru keluaran ...