Tuesday, April 21, 2009

[ kipochi naik keretapi ]







haha last saturday aritu aku balik perak naik KERETAPI KTM sorang2 nk balik Perak..





1st time sepanjang 26 tahun..aku naik ketapi ni..naik komuter, LRT, Monorel ke..itu aku dah biasa sgt dah pun..tp naik ketapi tanah melayu ni xpernah lagi



aku naik dr Kepong Sentral ke Tapah Road. Train kul 10 dan dijangka sampai kul 12..[ MEMANG TEPAT2 KUL 12 MALAM SMPAI..impress aku.!! ]



oleh kerana dh kul 10 aku pun malas nk bergaya..rambut kering dan tak perlu ber gel2 ok.,polos!!





masa mula2 naik ketapi pun dah kena sound ngn UNCLE ni sbb banyak tanya..(eee very the IND**) **gmbar uncle ni xdisediakan...xsempat ambik pon.


ye la aku just tnya nk masuk pintu mana je..sbb kalau naik komuter tu kan leh masuk pintu mana2 pun..so aku tahu la pintu kat dia tu je yang bukak..tapi aku gerabak 4, pintu yg terbukak tu gerabak 3..so tanya skit pun salah ke..

tnya pun xbleh ke..karang kalau tak bertanya sesat jalan..naik gerabak ke singapore la plk kan!! huh!!


pas dia marah2 sbb aku ni xpaham arahan katanya..dengan slumber nya aku menjawab..'mana la saya tau, ni 1st time naik ketapi..ok!'

**********

dalam ketapi tu ada tv..sbb aku ambik 2nd class pnya seat..sbb katanya 3rd class dah penuh..


tapi aku tgk bnyak je kosong..penipu punya abg kaunter tu..nak NAIKKAN SALE KTMB YG TAK LAKU LA TU..tau la aku 1st time naik..





dalam train, aku saja2 je ambik gmbar sbb aku takut tertidor..


aku rasa takde speaker ataupun informasi yg bleh bgtau kat kita, yang kita berada kat mana sekarang ni..




so bila si UNCLE ni lalu je..aku dgn kipochi nye bertanya lagi..


'' ni kat mana ye..saya nk turun TAPAH ROAD..?'

"lagi brapa stesen ye...?'

"macam mana saya nk tahu saya dah smpai ke belum?"

"dia ada speaker or anouncement ke kalu kita dah smpai mana?"

"macam mana kalu saya tertidor?"

"macam mana plk saya terlepas? leh patah balik macam komuter tak?"





uncle tu apa lagi..dengan slumber perli aku..'Ooo 1st time naik ketapi..'

pastu baru dia jawab..' nanti dah smpai TAPAH road saya dtg infrom..kat sini takde speaker2..'


then baru la aku lega...





dlm dok ambik gmbar dlm train..aku tgk ada 2 -3 penumpang yg tido..

aku pun tertidor....


eh kalau aku tido, sapa ambik gmbar aku??

teng teng teng!

3 comments:

  1. the?ngaku je lah uncle tuh amik gnbo ko..hahaha tegelak aku bc post ko ni.. ko tuh mmg kuang ajo ske mendajal orgkan.. dh taw uncle tuh xnk lyn nk gak ty huh!br aku taw ader ktm dr kepong sentral.. leh r balik perak sesame n leh aku amikkan gnbo ko tido, the?

    ReplyDelete
  2. fareezan,

    hahaha xde maknanya aku suruh uncle tu ambik kan pic aku..nk sembang ngn dia pon kalu boleh aku taknak..!!haha

    ReplyDelete
  3. adakah uncle yang ambil gambar?
    sedara uncle?
    kembar uncle?
    orang yang tidur tadi awak bangunkan?
    orang kaunter tiket?
    rakan2 yang terbang tu?

    ReplyDelete

[ PROTON X50 OGOS 2020? : Jual pada Januari 2020 please.. ]

:: Ok kita str8 to the point jah. Aku terpanggil untuk menulis semula blog bagi entri berkisar pada bakal SUV terbaru keluaran ...