Tuesday, April 21, 2009

[ GENTING yang genting ]

Last Sunday plk aku g genting highland sbb n hantar adik aku si hawa tu g kursus GEMS [ Graduates Employibility Management Scheme] kat Genting View..



Nak jadi citer bapak, mak, adik aku yg tadika tu pun join g genting. saja jalan2 katanya..kakak sulong aku n family dia pon ikut..saja la kan ari ahad dok umah pon buat pe..

Dipendek kan citer..dari batang kali nak naik genting tu..keta bapak aku tu dah mula panas ok..tempreture dia naik tinggi..tetiba keta bapak aku trus mati kat tgh2 jalan masa nk panjat bukit tu..




adik aku yg tadika tu apa lagi..terus terkejut and menangis2 peluk mak aku..muka dia time tu kelakar gile..dada dia berdegup kencang. Xtau la kenapa dia jd takut sgt..dia menangis tak keluar suara smbil kesat2 air mata..hahaha

Keta2 belakang aku plk semua pakat dok hon! Perlu ke. Ko ingt bapak aku saja2 ke nk berenti kat tgh2 jalan ke..?ingat org bodoh sgt macam tu ke..sure la ada problem..bodo.!!


Korang tak tau bpk aku tu..kalu bab2 mengelak dari excident ni memang dia terror..kalu boleh keta dia skit pun dia taknk calar..ni plk nk saja2 nk buat berlanggar ..huh

Pas dah 2 kali enjin mati, bapak aku pon brenti kat tepi jalan2 betul2 tepi roundabout nk naik genting tu..adik aku yg nangis tu terus keluar keta…bediri kat tepi jalan tu smbil tahan air mata..





Last2 dia nangis sekali lagi..hahaha nangis je keja dia..takut apa ntah..


Pastu bapak aku ni ingat nya nak la pujuk adik aku ni supaya jgn takut n nangis..baru je dia nk mencangkung [ sbb adik aku tu rendah ] tetiba seluar dia meretas..terkoyak kat bontot!!





Hahaha kelakar giler..tgh2 serius nk pujuk adik aku, terus kitaorg tergelak besar..koyak kat sluar dia pun besar gila..hahaha..jgn beli sluar brand GMV ok..


Pastu hero filem melayu pun dtg bersama heroin yang membuyut 8 bulan..
dtg bersama 3 bala tenteranya..menaiki VIOS itam !!..





Apa nk buat ? tunggu sejuk je la..ada cina baik ati tolong sejukkan..



Pas dah sejuk kami kembali mendaki bersama barang n penumpang yg masing2 berat nya boleh tahan ..ingt genting view tu kat atas..kami pun terus naik menuju ke puncak ok!!


Last2 tak jumpa pun..

alih2 keta bapak aku kembali panas n mati enjin betoi2 kat depan kaunter masuk kota keriangan!! Uweee..bapak aku daripada smart2 baju masuk dlm, terus baju kat luar… [ cover sluar koyak takut nmpak spentot..!! haha]






Brenti betul2 tempat yg takleh parking


Adik aku yg tadi nangis..kembali gembira pas aku belikan pelekat yg dia nk yang ada gliters2 ..girl girl sgt!!

Nk tggu sejuk lambt sgt ..last2 abg ipar ak u yg antar adik aku tu..rupa2 nya genting view tu kat belah bawah lagi drp tempat pertama keta bapak aku mati tu.


HAMPEh.kalu tau tadi sure tak naik atas..

6 comments:

  1. salam.
    blog-hopping but this post is real funny! Hahaha.

    ReplyDelete
  2. bongok!kalko gile perluker ko nk cite sua apak ko tekoyak?keji gile n aku xphm adik ko tetibe nk nangeh pehal?haha

    ReplyDelete
  3. haha len kali kene bukak maps dulu sebelum keluar!!!! aiyo.. kesian adik ko..

    ReplyDelete
  4. fareezan,
    bapak aku tak kisah pon, dia pun gelak kuat gak
    lagpon bapak aku tak baca blog aku..haha

    caymelia,
    sbb dah tgk maps la bapak aku konfiden kata kat atas..aku kta kat bawah,dia peduli..
    pastu dia salahkan maps tu tak betoi..haha ego.!!

    ReplyDelete
  5. Best giler post ni. saya gelak sampai tak ingat orang tadi. tapi happy betul family awak tu..bagus lah..

    ReplyDelete

[ PROTON X50 OGOS 2020? : Jual pada Januari 2020 please.. ]

:: Ok kita str8 to the point jah. Aku terpanggil untuk menulis semula blog bagi entri berkisar pada bakal SUV terbaru keluaran ...